Tack för att ni ställde upp!

Tack till alla er som kom till Gärdet! Förstod att det redan i ottan stod orienterare på startlinjen, med pannlampa dessutom: Radio Stockholms Lasse var mäkta imponerad, och jag tror faktiskt att vi slog Hockeyförbundet, även om det inte fanns något räkneverk på Gärdet. Dom hade dessutom lite svårt att hitta vägen längs den snitslade banan så jag erbjöd våra tjänster till nästa år 🙂

Jag var lite tidigt ute, kom ju som sagt med det supertidiga tåget till Stockholm. När jag satt och väntade kom Niklas Jonasson (Helena Janssons pojkvän ni vet) med kompisar från Löplabbet, sen kom Fredrik Johansson från Lidingö, han hade ett gäng med sig. Så kom jobbarkompisen Sören och Radiosportens Bengt Skött det rullade på med orienterare. Annika dök upp, vi surrade med hockeygänget och tog lite idolbilder på oss själva:

Sen joggade vi tillsammans med Bengt några varv för Världens Barn, det kändes bra, var en fin början på en underbart vacker höstdag och resultatet av loppet var 40 000 som går oavkortat till Världens Barn!
Vi lovade att komma med en jättetrupp nästa år, då ska vi verkligen utmana alla övriga förbund och vi ska visa dem att vi ställer upp!
Har du i år inte redan bidragit kan du förstås fortfarande göra det!
Dagen började tidigt 02.45……vid 12 tiden på jobbet kände jag mig rätt sömnig……. sen arbetade jag några timmar till och nu blir det snart en välförtjänt middag! Jag orkar mycket när det känns meningsfullt och kul tillsammans med andra!

Annichen

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to Tack för att ni ställde upp!

  1. Bengt says:

    Finns det något strategiskt skäl till att SOFT m.fl. engagerar sig i just Världens Barn? Ja menar, vill man bidra till en bra sak OCH vara mediala OCH gå upp i svinottan kan man kuta Gökotteloppet, som Föreningen Nobba Nubbe och Brass arrangerar varje år.

Leave a Reply

