Det är toppenkul att orientera!

Efter en hektisk vår, sommar och höst, full av resor, bevakning av tävlingar och arrangemang börjar det nu att lugna ner sig lite.  Tillbringade helgen i Falun, viss bevakning och bearbetning av media kring Världscupen, men jag hade också tid till en egen utflykt i skogen.
I Skog, ca milen utanför Falun arrangerade Domnarvets GoIF tävling. Jag passade på att springa en öppen bana på drygt 4 kilometer. Det var en toppentur i en höstig skog. Det är verkligen roligt att orientera, även om det inte går fort i skogen, även om benen känns tunga och jag snubblar mig fram tycker jag att det är kul. Mitt fokus var att försöka hitta kontrollerna utan för stora svängar, och det gick ganska bra.

Nog har vi en idrott som erbjuder det bästa, och jag är helt övertygad om att vi idag har en stor möjlighet att sprida den vidare till nya utövare.
Jag ser framför mig att vi under nästa år tar ytterligare några kliv framåt för att öka tillgängligheten och synligheten på sporten.
Vi planerar för ett arbete med vårt varumärke och vår profilering av orienteringssporten, men vi tar gärna emot tankar och synpunkter från dig!

Tyck till
Annichen

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Det är toppenkul att orientera!

  1. Anna Simes says:

    Trodde du ljög (“även om det inte går fort i skogen, även om benen känns tunga och jag snubblar mig fram”) som många som smygtränar gör, men jag förstår att du inte smygtränar. Har kollat resultatet. Jag smygtränar inte heller och måste göra ett kanonlopp för att komma ner på såna tider som du gör nu 🙂

  2. Jenny says:

    Ja, det ÄR toppenkul – försöker sprida på olika håll, bloggar t ex nu på http://www.sportguiden.com som “Run, mama, run” och flikar in hur underbart det är med skog och OL så ofta jag kan 🙂

Leave a Reply

