Kommunikation – en tydlig utmaning för oss i rörelsen

Hoppas att ni sett att vi gjort en undersökning bland medlemmarna i våra föreningar. Intressant och spännande läsning. Jag har givetvis fastnat för det som handlar om kommunikation.

Ni medlemmar säger exempelvis att SOFTs viktigaste uppdrag är att profilera sporten, yes tänker jag.

Ganska få av er arbetar med kommunikationsuppdrag (ca 10%) i era föreningar, och ännu färre är intresserade av att göra det i stället för det ni gör idag (ca4%) .

Hur ska vi tolka det, tycker ni att det är SOFT som ska ta hand om den externa kommunikation och profileringen av sporten? Ska SOFT prioritera om och satsa mycket mera på kommunikation framöver?

Vi är i en planeringsprocess och diskuterar just nu dessa frågor. Kom med dina tankar och ideer!

Annichen

 

 

Advertisements
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to Kommunikation – en tydlig utmaning för oss i rörelsen

  1. Zerbembasqwibo says:

    Klubbarna hittar inte såna “kommunikatörer” utan mer “tekniker”. Det är väl inte fel om SOFT kan stötta centralt, mer “mallar” att jobba från, tips om att skriva artiklar o servera “mossmedia” som inte längre skriver själva så mycket. Gränsar även mot sponsorarbetet, där många klubbar också skulle behöva hjälp. Finns det plats för en anställd som med provision kan försörja sig själv och även ett tiotal klubbar med sponsorer?

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s