Det snurrar på Cern

Cern var speciellt, vi åt middag på anläggningen vid 19-tiden och jag lovar, då var det full aktivitet inne i matsalen och på anläggningen. Någon sade att här finns lika stora “nördar” som inom orienteringen, de har bara fokus på en annan fråga. För egen del var det kul att ha varit där, men till slut snurrade det lika mycket i min skalle som det gör i deras 9 mil långa tunnel. Det var protoner, neutroner och kvarkar och nu letar man efter ännu mindre beståndsdelar, och det vi verkligen förstår – gravitationskraften – det kan forskarna på Cern inte förklara!

Idag har det tränats för fullt, olika individer med olika behov, himla tur att det finns några riktiga slitvargar som ständigt sätter ut och tar in kontroller! Kvällen bestod av djupdykning i sprinttävlingen på VM. Genomgång av kval- och final, diskussion om upplägget sista veckan innan VM går igång när truppen är nere och gör den absolut sista finslipningen.

Så var det dagens utmaning, Lena och jag tävlade i grenen som innebär att man ska gå/springa eller vad man vill, samma runda två gånger på samma tid. Jag tyckte att jag var ganska bra, rundan tog knappt minuten för oss, jag hade en differens på 1,1 sekund, men nog tusan fick jag storstryk. För Lena skilde det bara 0,1 sekund, det kallar jag presition! Så nu står det 1-2 till VM-laget, jag får ligga i lite bättre tror jag.
Peter bidrog som vanligt med träningstips, jag måste testa att gå samma runda två gånger även i kuperad terräng, tusan vet när jag ska hinna träna allt detta?????

Annichen 

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

