Thierry ställer upp!

Läste just artikeln  i Skogssport om Thierry Gueorgiou. Jag som inte känner honom och som inte varit i sporten under hans storhetstid tycker det är intressant och spännande. Jag har ju förstått att han är speciell, någon berättade om hans förberedelser inför mästerskap där han i förväg lägger olika banalternativ på “gamla” kartor över tävlingsterrängen. Jag förstod att det inte rörde sig om några, utan om MÅNGA banor!
Jag blir fascinerad av att han använder djurens väg i skogen som ett verktyg för att hitta de optimala stråken att springa i. Hans synpunkter på hur du bäst utnyttjar din resurs, att du inte kan ha fokus och 100% koncentration hela vägen under ett lopp gör mig också nyfiken.
Han lämnar inget åt slumpen, det förstår jag. Under de sista veckorna innan VM stänger han ute det mesta, läser inte e-post eller orienterarbloggar, men han stänger inte ute allt!

– Skulle jag bli kontaktad av en journalist som vill skriva om mig så ställer jag upp. Vår sport är inte tillräckligt stor för att jag ska kunna tacka nej till något sådant!

Yes tänker jag, precis så är det, jag håller helt med! Vi behöver alla tillfällen vi kan få att synas, och just inför mästerskap så har vi möjligheter att nå ut bättre än annars. Många av de stora drakarna gör idag förhands inför VM och OS, det är ett sätt för dem att bättre nyttja resurserna.

Annichen

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to Thierry ställer upp!

  1. Anna Simes says:

    Bra analys. Jag har också förstått att han är superseriös men inte så seriös som att “Under de sista veckorna innan VM stänger han ute det mesta, läser inte e-post eller orienterarbloggar,”. Helt otroligt. Vilken kille. I detta brus av sociala medier. Som inte ens jag kan hålla mig från fast jag egentligen inte gillar det så mycket.

Leave a Reply

