Jag lämnar bekvämlighetszonen!

Några månader in i det nya jobbet på SOFT kom frågan.
– Är du intresserad av nästa års Mästarnas mästare?
Erkännas ska att jag fått frågan tidigare, jag har fått frågor om andra “lekprogram” också, men i stort sett alltid tackat nej. Delvis därför att jag inte är jätteroad av att leka, men kanske framförallt för att jag inte gillar att vara dålig publikt.

Visst har jag kollat på de omgångar av programmet som sänts, jag upplever att det är ett trevligt format. En blandning av tävling och möten mellan före detta idrottare. Onekligen har det sett ut som dom haft kul, flera har vittnat om att det varit berikande, en upplevelse för livet. Men några har också kämpat med sina krav på sig själva, kanske inte kunnat njutit av dagarna och mötena utan haft sitt största fokus på att prestera.

Jag bestämde mig i varje fall för att tacka ja, för mig är det att lämna bekvämlighetszonen, att lite kasta mig ut i det okända, att utmana mina egna krav på att prestera. Det känns bra, jag är stolt att jag gör det, men det är också lite läskigt.
Visst kommer jag att tävla, jag kommer att kämpa och ge allt, men jag hoppas att jag kan ta det som en lek. Att jag kan vara närvarande i mötet med de andra, för att dela erfarenheter och lära.
Jag hoppas att jag kan bidra till att synliggöra orienteringen, sprida sporten så att den växer och vi blir flera.
Jag börjar med mina medtävlande under Mästarnas mästare, jag bjuder in dem till O-Ringen. Jag hoppas att någon nappar på mitt erbjudande. Vi ska träna tillsammans på onsdag, sedan springa 2-dagars på torsdag och fredag.

Vem bjuder du med dig?
Vi ses i Mohed!

Annichen 

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

6 Responses to Jag lämnar bekvämlighetszonen!

  1. Bodil says:

    Kommer bli kanon! Har undrat varför du inte blivit inbjuden men så var alltså inte. Lycka till och ha skoj!

  2. Sven Alexandersson says:

    Verkligen kul! Ditt lopp på tiomila visar att det minsann finns både krut och tävlingsinstinkt i kär … Känn inget tryck från OL-Sverige, matchar du Stenis är vi nöjda!

    😉 / Sven

  3. Sven Alexandersson says:

    Sorry … “tanten” skulle det ju vara! Ber så mycket om ursäkt.

    /Sven

  4. Anna Simes says:

    Så jättekul det ska bli att se dig i Mästarnas Mästare! Förstår att du tycker det blir läskigt, man tror att man inte bryr sig för att man inte tävlat på elitnivå på herrans massa år, men så vet man inte riktigt ändå. Hoppas du kan njuta! Modigt av dig att tacka ja.

  5. Ingrid Alexandersson says:

    Hej
    Verkligen roligt, och du är helt rätt person att representera “orienteringen” i Mästarnas mästare. Jag kommer att följa programmet och hålla tummarna för dig. Se nu bara till att inte förbereda dig för väl så att du blir skadad. Njut, kämpa och ha kul.

    Lycka till !!!

Leave a Reply

