Glöm aldrig det personliga mötet!

Tom och jag besökte Norges Orienteringsförbund i veckan. Vi ville utbyta erfarenheter och diskutera utvecklingsfrågor. Utmaningarna är för oss och Norge i mångt desamma, vi jobbar med likartade satsningar och vi kan lära av varandra.

Sedan jag började på SOFT vid årsskiftet har jag åkt en del i landet och träffat många i rörelsen. Möten för att bygga relationer och utveckla verksamheten inom kommunikationsområdet.

Idag med de olika verktyg vi har i arbetet blir det så lätt att vi sätter oss vid datorn, vi kommunicerar genom mail och nyhetsbrev, vi bloggar, vi informerar genom orientering.se osv. Det är effektivt och bra, men jag tror också att det är viktigt att vi verkligen möts. Det är framförallt genom det fysiska mötet vi bygger relationer.

Jag tänker på vårt arbete med media, vi har under våren besökt de största rikskanalerna, åkt till dem och berättat om orientering och diskuterat mediafrågor. För mig har det varit en mycket god investering, nu följer jag upp mötena med framförallt telefon och mail någon gång när jag tycker att det passar.
Det är så himla lätt att bara maila idag, att skicka informationen och tänka att nu har jag gjort mitt jobb med att nå ut. Ska vi bli framgångsrika i vårt arbete med att kommunicera orientering både inåt rörelsen och ut till media och allmänheten måste vi använda många olika kanaler för kommunikation.
Men du, glöm aldrig det personliga mötet!

Annichen 

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

