Var hittar jag rätt pinne?

I sommar ska jag delta i O-Ringen. Tänkte förbereda mig genom att springa någon tävling i vår. Jag har köpt skor, det fanns på landslagets samling i Hallsberg! Orienteringskläder har jag köpt av klubben, som tur var är kollegan Martina ansvarig för kläderna så hon hjälpte mig. Jag har fått en kompass av Silva, så nu är jag snart startklar! Fast jag behöver glasögon, finns att köpa på de flesta tävlingar, ok, det fixar jag!

Men en “pinne” har jag inte. Har förstått att jag måste ha en för att delta, var köper jag den? Sport Ident hemsida, OK jag går in och möts av en massa olika alternativ, vad ska jag välja?

– Du ska ha en snabb pinne, säger någon.

– Vaddå snabb, finns det olika hastigheter?

– Nej, du ska ha en med O-Ringen design, det är bäst!

– OK, var hittar jag den, går in på O-Ringens hemsida, ingen pinne så långt min ork att leta räcker (det är i och för sig inte särskilt lång, men ändå) Hur svårt kan det vara????

Så nu sitter jag på Kulturhuset i Stockholm, på väg till SM på Gotland, fortfarande utan pinne!!!!!

Kan någon hjälpa mig så att jag kan delta i denna utmanande sport????????

Annichen

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

