På tå för media!

Schweiz körde i helgen sina sprint- och medeldistansmästerskap. Som bekant har vi ett par av elitlaget boende där nere. Helena och Anders var med och sprang och vi vill förstås rapportera. Jag skulle bevaka lördag och Sören söndag. Sprinten avgjordes lördag em nästa mot kväll, jag tror att Helena och Anders med sena startider gick ut vid 17 40 tiden. Men med en kvarts löptid ska det ju vara klart, dvs resultat ligga ute och vi ha hunnit pratats vid till halv sju tänkte jag.

Tiden gick, inga resultat kom, jag fick så småningom kontakt med Helena.

– Jo jag vann, vet inte riktigt vem som kom tvåa, Simone var borta från resultaten, vet inte riktigt varför ……….

Jag väntade och väntade och väntade………………

Vid åtta – halv niotiden kom så resultaten äntligen ut………….

På söndag var det Sörens tur, han väntade och väntade och väntade på resultaten………………..

Till helgen är det dags för Natt och Sprint SM på Gotland, sen är det Påsk och massor av arrangemang i landet.

Vi vill synas mera, ska vi lyckas med det måste vi ge media bästa service, så avsätt resurser i klubben för detta, satsa på att få ut information och resultat snabbt, det lönar sig.

Annichen

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to På tå för media!

  1. frni says:

    Varför måste vi vara så dåliga på att löpa linan ut? När allting med kartritning, banor, utsättning av kontroller m m är klockrent. Jag väntar med spänning på sändningarna från 10mila. Kommer det upp på laptopen att “vi jobbar med problemet” efter att halva kavlen har avverkats, inget bra ord, så konverterar jag till en annan sport….

    • Hejsan!
      Ett av våra mål inom Offensiv orientering är att vi ska växa och bli flera. Ska vi lyckas med det är min bedömning att det krävs att vi utvecklar arrangemangen så att de blir tillgängliga för flera och att vi synliggör sporten ännu mera, exempelvis genom TV.
      Annichen

Leave a Reply

