Ta uppdraget – gå med i nätverket!

Hur har vi det i våra klubbar? Är det någon hos er som har ansvar för kontakter med media, för marknadsförings- och kommunikationsfrågor. Är det frågor ni diskuterar, som finns högt upp på er agenda när ni har klubbmöte?

Jag funderar över vilken status dessa frågor har i vår rörelse, tycker vi att det är viktigt att serva media, de som kommer och de som finns på hemmaplan och kan tänkas skriva om vår idrott. Lägger vi tid och resurser på att ge dem förutsättningar till att göra ett bra arbete. Finns det någon som fotar och skickar bilder till lokaltidningen.

Sedan jag började på SOFT har jag rest en del och träffat aktiva och ledare. Det finns en stor och ganska enhetlig önskan om att vi ska synas mera. På jobbet får jag också “klipp” från vad som skriv som orientering i media i landet. Varje dag kommer en sammanställning till min mailbox. Listan är för det mesta ganska lång, det skrivs en hel del, vi syns bra lokalt och regionalt tycker jag. Vår stora utmaning är riksmedia, och där jobbar vi för fullt nu för att det ska bli bättre.

Men jag tror att vi har ytterligare en potential. Jag tror att vi tillsammans kan synliggöra sporten ännu mera. Det första steget i det arbetet är att vi i klubben tycker att dessa frågor är viktiga, att de kommer med på agendan, att vi utser någon som har media och kommunikation som sitt ansvarsområde. Jag skulle vilja samla alla dessa eldsjälar i ett nätverk, ett nätverk för media och kommunikationsfrågor för Svensk Orientering.

Tillsammans kan vi göra ännu mera skillnad.

Så kom igen, ta uppdraget i klubben om du inte redan har det och anmäl dig till mitt nätverk här: annichen.kringstad@orientering.se !!!

Annichen

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

