Vi måste synas mera!!

Vi syns för lite, den åsikten hade i stort sett alla som jag i december intervjuade i vårt varumärkesarbete. VI MÅSTE SYNAS MERA!

Konkurrensen är stenhård, om detta har jag skrivit tidigare, det gäller att se möjligheter och att vara offensiv. Fundera över vad som ger oss tillträde till media, hur får vi mera utrymme? Vi behöver lära oss hur media värderar och prioriterar, det som gäller den ena kanalen gäller kanske inte i den andra. Vi måste arbeta med att skräddarsy idéer och lösningar för media, ja jag tror att vi måste bli ännu bättre på att “sälja” våra aktiva, att “sälja” och utveckla våra aktiviteter och arrangemang.

Vi har tillfällen då mediatillträde bjuds, givetvis när vi plockar hem VM medaljer, men jag tänker också på våra stora arrangemang. Årligen återkommande 10-Mila och O-Ringen ger oss redan idag stort utrymme. Radiosporten kommer i år återigen att sända 10-Mila genom natten, hur många har inte lyssnat till detta genom åren, viskande röster, mytomspunnet och värdebyggande för oss, toppen tycker jag!

Stora internationella arrangemang är också en möjlighet, nu närmast kommer EM 2012 i Dalarna och sedan förhoppningsvis VM 2015 i Bohuslän/Dal. Teknikutveckling och anpassning av tävlingsform ger oss nya mediamöjligheter inte minst i TV, det ska vi ta tillvara på. VM i Trondheim 2010 bjöd publiken på plats fantastisk underhållning och TV produktionen var spännande och bra.

Ska vi synas mera måste vi vara offensiva, våga testa nytt, sälja sporten och utvecklas.

Annichen

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a comment