Kommunikation på mottagarens villkor – hur vill du ha det, tyck till!

Kommunikation är minsann inte enkelt, idag med det utbud som finns av kanaler och aktiviteter skulle jag säga att det är svårare än någonsin. Det ställer stora krav på oss som individer och på vår organisation.

I Svenska Orienteringsförbundets kommunikationspolicy säger vi bla annat följande i riktlinjerna för kommunikation:

Kommunikationen ska vara Målgruppsanpassad: SOFT har flera målgrupper som är prioriterade. För att uppnå verksamhetsmålen måste budskapen och kanalvalen vara anpassad till målgruppernas olika behov och situationer, dvs kommunikation på mottagarens villkor.

Med detta menar vi att det är vårt ansvar att vi kommunicerar med rörelsen så att vi når fram och får igång den dialog som vi så väl behöver. Detta är verkligen en utmaning och ska vi lyckas bra krävs det att vi alla är med och bidrar. Att vi får feedback på saker som kan utvecklas och bli bättre.

Kanalerna är idag flera än någonsin och det ställer stora krav, hur vill du kommunicera med oss, vad är ditt önskemål om du får välja fritt.

Annichen

Advertisements
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s